Seksuel kontinens

Seksuel kontinens

Orgasme i massagen

I dag fik jeg en mail fra en meget vred mand. Ja han skrev, at han var GAL  – med store bogstaver. Anledningen var at hans partner skulle være blevet masseret af en, som har taget sin uddannelse på Mahamudrainstitut; og i forbindelse med massagen havde fået en orgasme. Efter sigende skyldes det, at hun blev sat i en tilstand af utilregnelighed af den dejlige massage, og derfor ikke kunne sige fra, men kom til at sige ja.

Seksuel kontinens

Nu ville de fleste synes, at det må være skønt at få en orgasme? Men nej ikke i dette tilfælde. Orgasmen hun fik var ikke “bare en orgasme” men en PEAK orgasme, og nu var han vred over hendes “enorme tab af sensorisk og energetisk peception efter en sådan behandling”, som det blev beskrevet.

Han ønskede sig en forklaring på, hvordan dette kan have en sammenhæng til “ seksuel kontinens ”.

Seksuel kontinens – et magtmiddel

Mit korte svar til ham er, at jeg finder ideen om “ seksuel kontinens ” som et virksomt middel til at tage friheden fra mennesker (som alle andre trossætninger) . Derfor anser jeg ligefrem seksuel kontinens for at være skadeligt. Der kan findes litteratur om “ seksuel kontinens ” i den katolske kirkes skrifter. Tidligere var skræmmebilledet at man kunne få kroniske rygsmerter eller blive blind ved f.eks. at onanere, nu er advarslerne blot nogle andre. religiøsiteten den samme. Magthavere har alle dage gerne villet tæmme naturligheden.

Noget andet er så, at der igennem bevidsthed i udløsningen kan ske noget helt andet, end det der kaldes for “ seksuel kontinens ”.

Der informeres tydelig før og under mødet

I den massage, som der inviteres til I Mahamudrainstitut, tales der om Yoni/Lingam massage både før i samtalen og under massagen, Vi går ud fra at de mennesker, som kommer her, er ved deres fulde fem hele tiden. At være i kontakt til lyst hinsides begær, er i DEN grad at være ved fuld bevidsthed.

Orgasmen ser vi ikke som ligegyldig, men som lige gyldig

Intet af det, som vi underviser i eller inviterer til, handler om “behandling”. I mødet søges intet. Heller ikke at “opbygge energi”, bringe mennesker et eller andet sted hen, eller for den sags skyld at give nogen en orgasme. Kommer orgasmen, så kommer den, kommer den ikke, så er det det, som er. Orgasmen – om den nu er PEAK eller VALLEY eller hvilket navn den nu skal have er hverken vigtig eller uvigtig, den er heller ikke ligegyldig men LIGE GYLDIG.

Hvis mennesker vil elske for at komme – så kan de gå ud på badeværelset og komme, og så komme tilbage og elske.

At mødes og fordybe sig sammen

Vi mødes med mennesker, og vi kan fordybe os sammen i sanselighed og lyst. Mødet bindes sammen af et smukt ritual, der alene tjener som en ramme at orientere sig i, særligt for den der kommer her den første gang.

Alt dette er det meget let at forvisse sig om på den meget udførlige hjemmeside her, der hyppigt ajourføres.

Seksuel kontinens fører til frustration og vrede?

Måske fører den “seksuelle kontinens” til, at der ophobes spændinger og frustrationer, der så ind imellem giver sig udslag i vrede mails? 😉

Hmm … Det minder nærmest om en mand, som i stedet for at brokke sig over at partnerens frisør har lavet en frisure til HENDE, som HAN ikke bryder sig om, kontakter frisørskolen for at skælde ud over den måde som frisøren er blevet undervist på?

The New Tantra morality?

Uanset hvordan jeg vender og drejer det, frembringer det et smil og virkelig stor undren. Ingen bliver fri ved at påtage sig en “tantrisk moral

”.

Hvis tantra handler om møde friheden ved at slippe identifikation med moral, norm og alle mulige konditionerende “sandheder”, så bliver det fuldstændigt absurd for mig, når jeg møder mennesker der gør “tantra” til et spørgsmål om at følge bestemte teknikker, særlige ideer, ambitiøse mål, processer, eller hvad man nu bliver inviteret til at tro på?

At erfare og undersøge sammen

Hos Mahamudrainstitut finder du ingen invitation, som “fodrer” dine ambitioner om at blive “noget særligt”. Du kan, hvis du vil, mødes med os, og fordybe dig sammen med os. Og så kan vi i fællesskab erfare og undersøge, uden at skulle gøre noget som helst af det til sandheder. Hvis det skal “være noget”, kan jeg  kalde det for “muligheder”?

Kærligst Jesper